Melatonina, substanța care ne face să visăm. Ce alte beneficii mai aduce?

melatonina vis somn
Melatonina este o substanță secretată de corpul uman în mod natural, dar care poate fi obținută și din alimente sau suplimente alimentare la îndrumarea medicului.

Melatonina este un hormon natural care se găsește în corpul nostru și este supranumită și ceasul biologic. Aceasta începe să fie secretată în timpul nopții și are rolul de a regla ciclul somn-veghe. Este găsită în numeroase suplimente alimentare, fiind eliberată fără prescripție medicală.

Când nu se administrează melatonina?

În primul rând, aceasta este contraindicată persoanelor care este alergică la ea. Totodată, trebuie să discutăm cu un specialist înainte de a ne administra melatonina deoarece este posibil să ne fie contraindicată în unele afecțiuni cronice.

NU RATA: Căderea părului. Cum poate fi prevenită într-un mod natural și eficient?

Câteva exemple de afecțiuni în care melatonina este contraindicată sunt diabetul, depresia sau când ne aflăm sub tratament cu anticoagulante, imunosupresoare sau sedative.

Recomandări

Este bine să evităm să conducem sau să executăm activități ce necesită atenție sporită pentru cel puțin 4 ore după ce luăm melatonina.

Întreabă-ți medicul sau farmacistul dacă există vreo interacțiune între melatonină și alt tratament pe care îl urmezi, chiar și în cazul suplimentelor alimentare.

În timpul tratamentului cu melatonină trebuie să evităm consumul de alcool sau băuturi care conțin cafeină, cum ar fi cafea, ceai verde, ceai negru, băuturi energizante.

Prezintă reacții adverse acest supliment?

CITEȘTE ȘI: Care sunt efectele post Covid-19? Ce se întâmplă după vindecare?

Folosită pe termen scurt, melatonina este relativ sigură, iar reacțiile adverse sunt rare. Totuși, în cazul tratamentelor de lungă durată nu există studii care să confirme siguranța administrării pe termen lung.

Unele persoane pot dezvolta reacții adverse după administrarea melatoninei. Acestea pot include: amețeli, stare de slăbiciune sau confuzie, vise lucide sau coșmaruri, stări de anxitate și iritabilitate, dureri de cap, pierderi de apetit, diaree, dureri de stomac, schimbări bruște de tensiune, dureri articulare.

De asemenea, melatonina mai este folosită pentru a trata insomniile. Pacienții care aleg să ia suplimente pe bază de melatonină pot experimenta stări mai adânci de somn, vise mai bine conturate și pot chiar ajunge să aibă parte de „vise lucide”.

Un studiu despre „Mâncare și nutriție” dezvăluie că anumite mâncăruri pot conține diferite cantități de melatonină, concentrații ce au fost măsurate prin tehnici cromatografice și imunologice de laborator.

În ce alimente se mai găsește melatonina?

Melatonina mai poate fi găsită și în unele alimentele „banale” cum ar fi roșiile, alunele de pădure, orezul, căpșunile, uleiul de măsline, vinul sau berea și în laptele de vacă, scrie Drugs.com.

Distribuie: