Fierul este un microelement esențial pentru creșterea unui păr sănătos. Este bine să includem în dieta noastră alimente bogate în fier precum fructe de mare, semințe de dovleac, spanac, fasole albă, carne slabă de vită sau carne de curcan.

Persoanele care nu mănâncă carne au nevoie de 1,8 ori mai mult fier decât persoanele care consumă carne.

Masarea scalpului, un alt factor esențial

Masarea scalpului aduce efecte benefice datorită faptul că este stimulată circulația la nivelul pielii, ceea ce poate ajuta la creșterea părului.

Pentru realizarea masajului se folosesc vârfurile degetelor în mișcări circulare și ușoare. De asemenea, există și dispozitive speciale pentru acest tip de masaj.

CITEȘTE ȘI: Exclusiv. Boala invizibilă. O afecțiune ciudată! Mulți o dezvoltă de mici

Ce determină căderea părului?

Odată cu înaintarea în vârstă, multe persoane se confruntă cu subțirea părului sau căderea părului permanent.

Totodată, această cădere poate fi și rezultatul unor șocuri asupra organismului precum nașterea, deficiența de proteine, intervenții chirurgicale sau boli cronice severe.

Cum putem preveni acest lucru?

Două dintre cele mai importante aspecte legate de prevenirea căderii părului sunt dieta și evitarea pe cât posibil al stresului. În plus există și o serie de reguli pentru a determina creșterea sănătoasă a părului:

  • este bine să evităm accesoriile de păr care pot rupe sau deteriora părul, de exemplu agrafele, cleme de păr
  • să limităm folosirea produselor de coafare cu căldură ridicată precum plăcile de păr, ondulatoare sau uscătoarele de păr
  • evitarea utilizării produselor decolorante, vopsele de păr
  • evitarea șamponatului și periatului excesiv, scrie Medical News Today.

Te-ar putea interesa și: Porțile cosmice, deschise complet: „Cel mai puternic punct energetic”